Leverans

– Vad har ni för leveransalternativ?

  1. Postnord Varubrev – 1:klass med endast 1 dags leverans. Direkt till din postlåda, är paketet för stort levereras det till närmaste utlämningsställe.
  2. Hämta själv på vårt lager. Läs punkten nedan för mer information.

– Kan man hämta beställningen på ert lager?
Ja, det kan man om beställningen görs senast kl. 16:00 under vardagar. Normalt sker utlämning kl 18:00 på Tavastgatan 24 i Stockholm. Närmaste station är Slussen, Mariatorget eller Södra station. Vi ringer upp dig direkt efter order och stämmer av om ni har några andra önskemål om tid.

– Hur lång är leveranstiden?
Om din beställning gjordes senast 16:00 en vardag så skickas den samma dag och anländer till dig i 99% av fallen till dagen efter, vissa avvikande adresser i Norrland kan inte Posten leverera till på 1 arbetsdag. 1 arbetsdag är vår leveranstid! Vi på Amaze vill att du ska få dina varor snabbt och enkelt – direkt till din brevlåda.

– Vad kostar frakten?
Frakten är gratis när du köper produkter för över 199 kr.

 

 

Betalning

– Vilka betalningsalternativ kan jag välja på?

1. Kortbetalning – Visa/Mastercard.
2. PaysonFaktura och Payson Delbetalning. En faktura från Payson skickas i samband med din beställning. Betalningsvillkoret är 14 dagar och du har också möjlighet att delbetala om du handlar för mer än 300 kr, du styr själv hur mycket du vill betala per månad.
3. Internetbank. Detta är möjligt via bankerna: Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea

– Varför kan jag inte handla på faktura?

Att köpet inte godkäns när du lägger din order kan bero på följande:

1. Du måste vara 18 år för att köpa mot faktura.
2. Du har angett ett felaktigt personnummer.
3. Adressen du angivit måste vara den adress du är folkbokförd på.
4. Du har överskridit det maximala beloppet för faktura, kontakta Payson eller hör av dig till oss så hjälper vi dig.
5. Payson godkänner inte din kredit. Kontakta då Payson direkt eller prova ett annat betalalternativ hos oss.

– Varför kan jag inte handla med kort?

1. Kontrollera att du skrivit rätt säkerhetskod.
2. Kontrollera din kod på internetbanken eller ditt bankkontor. 3D-Secure är en säkerhetslösning för kortbetalningar på internet, framtagen av Visa och MasterCard för att identifiera kortinnehavaren vid kortköp. Identifieringen sker efter att konsumenten har fyllt i sina kortuppgifter och får då fylla i en kod som bara kortinnehavaren känner till. 3D-Secure innebär även att det är den kortutgivande banken, och inte säljföretaget, som bär den ekonomiska risken vid eventuella bedrägerier. Kontroll av 3D-Secure ingår som standard för alla kortbetalningar med Auriga ePayment.

– Varför måste jag uppge mitt personnummer?

Vi kräver personnummer för att undvika bedrägerier samt att våra partners kräver detta för att kunna genomföra köpen. Alla uppgifter som lämnas till oss behandlas enligt personuppgiftslagen (PUL). Ingen annan part än Amaze AB kommer att ta del av dessa uppgifter.

Material

– Är era smycken nickelfria?
Inga utav våra smycken innehåller Nickel, Kadmium eller andra vanliga allergiframkallande ämnen.

– Vad består era smycken av för material?
Silver består utav 925 Sterling Silver. Med en finhalt på 925/1000 delar finsilver. Våra silversmycken bär kvalitetsstämpeln/äkthetsstämpeln 925. Våra produkter som betecknas 9k består utav 375/1000 delar finguld. Våra produkter som betecknas 18k består utav 750/1000 delar finguld. Samtliga smycken bär således kvalitetsstämplar/äkthetsstämplar för halten finguld. Smycken i 18k bär stämpeln 18k eller 750.

Övrigt

– Har ni någon butik man kan besöka?
Vi har tyvärr ingen butik man kan besöka eftersom vi vill hålla lägst pris men prova och kontakta oss om du vill komma förbi vårt lager.

– Varför är det så billigt hos er på Amaze?
Eftersom vi inte har någon fysisk butik med hög hyra, samt ingen personal som står i butik leder till en större marginal och därför kan vi sänka priset till max som gynnar dig som kund. Produkterna på Amaze har samma kvalitet som hos andra, fast billigare.

Kontakta oss

Telefon: 08 – 409 346 00
09-12, vardagar.

kundservice@amaze.se
Alltid svar inom 12 h.

Adress:
Amaze AB
Tavastgatan 24
118 24 Stockholm